Cikkek ‘bírság’ címkével

Bírósági szerződésmódosítás – Milyen esetben módosíthat szerződést a bíróság?

Szerző: Dr. Szabó Gergely Dátum: Kategória: Peres eljárások, Polgári jog

Rendszerint a szerződést megkötő feleknek van lehetőségük arra, hogy a szerződésüket közös megegyezéssel módosítsák. A Polgári Törvénykönyv azonban egyes esetekben lehetőséget biztosít arra, hogy külső szereplőként a bíróság módosítsa a szerződést, alakítva ezzel a szerződő felek közötti kapcsolatot. Milyen szerződések esetén lehet szó a bírósági szerződésmódosításról, és melyek a módosítás feltételei?

Megtörtént jogeset: a Magyar Állam saját magát perli, de a mi költségünkre?

Szerző: Dr. Szabó Gergely Dátum: Kategória: Megtörtént Jogesetek

Manapság sokszor lehet hallani arról a célról, hogy a bírósági és közigazgatási eljárásokat gyorsabbá és olcsóbbá szükséges tenni. A törekvés dicséretes, ugyanakkor még sok mindent lehetne tenni a cél elérése érdekében. Például, hogy szükségtelen perekkel ne terheljük a bíróságokat, különösen, ha maga az állam dolgoztatja feleslegesen a bíróságot. Ennek kapcsán szeretnénk megosztani egy megtörtént jogesetet, amely ügyfelünkkel esett meg nemrég.

Bírságolható-e első jogsértés esetén a kis- és középvállalkozás?

Szerző: Dr. Szabó Gergely Dátum: Kategória: Egyéb jogterület

A különböző közigazgatási hatóságok tevékenységük során rendszerint jogosultak arra, hogy jogsértés észlelése esetén bírságot szabjanak ki. A közigazgatási bírságok akár olyan összegűek is lehetnek, amelyek egy kisebb vállalkozás működésének megnehezedéséhez vagy ellehetetlenüléséhez is vezethetnek, függetlenül attól, hogy a bírságolásnak valószínűleg nem ez volt a célja. Vannak azonban olyan jogszabályi előírások, amelyek bizonyos esetekben védik a kis és középvállalkozásokat e bírságoktól. Milyen esetben mentesülhetnek a vállalkozások?

Kötelező cégmódosítás 2015. – Kinek kell most társasági szerződést módosítani?

Szerző: Dr. Szabó Gergely Dátum: Kategória: Társasági jog

A két évvel ezelőtt lezajlott kötelező cégmódosítási, illetve adatbejelentési hullám után most újra van egy olyan törvényi határidő, amelyre érdemes odafigyelni a cégek egy csoportjának. 2015. március 15-ig a betéti társaságoknak és a közkereseti társaságoknak kötelező az társasági szerződésiket új Polgári Törvénykönyv szabályaihoz igazítani. Minden esetben kötelező-e azonban a társasági szerződés módosítása?

Még mindig kötelező a cégmódosítás?

Szerző: Dr. Kocsis Ildikó Dátum: Kategória: Társasági jog

Túl vagyunk 2013. február 1-én, a cégek számára kötelező adatbejelentés határidején. Igen ellentmondásos hírek keringtek a határidő előtti utolsó hónapban. Volt, aki úgy gondolta, hogy a törvény által előírt kötelező adatbejelentés valójában nem is kötelező, volt, aki a törvényben foglaltakat határidőben betartotta. Szóltak a hírek büntetésről, majd ennek ellenkezőjéről is. Mi hát a jelenlegi helyzet? Mi az igazság?

Nem csak a cégeknek van kötelező új adatbejelentés!

Szerző: Dr. Kocsis Ildikó Dátum: Kategória: Egyéb jogterület

Az idei év a kötelező adatbejelentésekkel kezdődik. 2013. február 1-ig a cégeknek kell kötelezően adatokat bejelenteni és emiatt sok esetben társasági szerződést módosítani. Ezzel azonban nincs vége a kötelező bejelentéseknek. Kinek és mit kell még bejelenteni? Hogyan változnak a termőföld használatával kapcsolatos előírások?

Büntetik a kötelező cégmódosítás elmaradását?

Szerző: Dr. Kocsis Ildikó Dátum: Kategória: Társasági jog

Már többször foglalkoztunk a kötelező cégmódosítások kérdésével, azonban a vészesen közelgő 2013. február 1-i végső határidő miatt ismét erre szeretnénk felhívni az eddig még nem intézkedő cégek és vezetőik, tulajdonosaik figyelmét. Tesszük ezt azért, mert a napokban megjelent minisztériumi hírek alapján, a határidőt mulasztók ezúttal tényleg bírságra számíthatnak. De miről is van szó pontosan?