Címke: bírság

Bírósági szerződésmódosítás – Milyen esetben módosíthat szerződést a bíróság?

Rendszerint a szerződést megkötő feleknek van lehetőségük arra, hogy a szerződésüket közös megegyezéssel módosítsák. A Polgári Törvénykönyv azonban egyes esetekben lehetőséget biztosít arra, hogy külső szereplőként a bíróság módosítsa a szerződést, alakítva ezzel a szerződő felek közötti kapcsolatot. Milyen szerződések esetén lehet szó a bírósági szerződésmódosításról, és melyek a módosítás feltételei?

Olvasson tovább

Megtörtént jogeset: a Magyar Állam saját magát perli, de a mi költségünkre?

Manapság sokszor lehet hallani arról a célról, hogy a bírósági és közigazgatási eljárásokat gyorsabbá és olcsóbbá szükséges tenni. A törekvés dicséretes, ugyanakkor még sok mindent lehetne tenni a cél elérése érdekében. Például, hogy szükségtelen perekkel ne terheljük a bíróságokat, különösen, ha maga az állam dolgoztatja feleslegesen a bíróságot. Ennek kapcsán szeretnénk megosztani egy megtörtént jogesetet, amely ügyfelünkkel esett meg nemrég.

Olvasson tovább

Bírságolható-e első jogsértés esetén a kis- és középvállalkozás?

A különböző közigazgatási hatóságok tevékenységük során rendszerint jogosultak arra, hogy jogsértés észlelése esetén bírságot szabjanak ki. A közigazgatási bírságok akár olyan összegűek is lehetnek, amelyek egy kisebb vállalkozás működésének megnehezedéséhez vagy ellehetetlenüléséhez is vezethetnek, függetlenül attól, hogy a bírságolásnak valószínűleg nem ez volt a célja. Vannak azonban olyan jogszabályi előírások, amelyek bizonyos esetekben védik a kis és középvállalkozásokat e bírságoktól. Milyen esetben mentesülhetnek a vállalkozások?

Olvasson tovább

Kötelező cégmódosítás 2015. – Kinek kell most társasági szerződést módosítani?

A két évvel ezelőtt lezajlott kötelező cégmódosítási, illetve adatbejelentési hullám után most újra van egy olyan törvényi határidő, amelyre érdemes odafigyelni a cégek egy csoportjának. 2015. március 15-ig a betéti társaságoknak és a közkereseti társaságoknak kötelező az társasági szerződésiket új Polgári Törvénykönyv szabályaihoz igazítani. Minden esetben kötelező-e azonban a társasági szerződés módosítása?

Olvasson tovább

Még mindig kötelező a cégmódosítás?

Túl vagyunk 2013. február 1-én, a cégek számára kötelező adatbejelentés határidején. Igen ellentmondásos hírek keringtek a határidő előtti utolsó hónapban. Volt, aki úgy gondolta, hogy a törvény által előírt kötelező adatbejelentés valójában nem is kötelező, volt, aki a törvényben foglaltakat határidőben betartotta. Szóltak a hírek büntetésről, majd ennek ellenkezőjéről is. Mi hát a jelenlegi helyzet? Mi az igazság?

Betöltés
Sajnáljuk, a keresett kifejezést nem találtuk

Jogi Tájékoztató Hírlevél

Nem jogászoknak, hanem Önnek érthetően, olvasmányosan!

• Tudja mit tehet és mit nem?
  • Tudja mikor mi változik?
  • Nem érti a jogszabályokat?

A Megoldás létezik!

Kérje ingyenes Jogi Tájékoztató Hírlevelünket!

Név:*
Elolvastam és elfogadom az adatkezelési tájékoztatót

Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda

Jogi tanácsadás, jogi képviselet, ügyvédi iroda, ügyvéd