Címke: munkabér

Mikor jár a garantált bérminimum?

A minimálbér és a garantált bérminimum összege hosszú évek óta emelkedőben van. Az idei évben jelentős emelkedés következett be a minimálbér és a garantált bérminimum összegében is. Milyen esetben jogosult a munkavállaló a minimálbérnél magasabb összegű garantált bérminimumra?

Olvasson tovább

Mire terjed ki a munkáltató tájékoztatási kötelezettsége?

A munkajog legfontosabb alapelvei közé tartozik a munkáltató és a munkavállaló kölcsönös együttműködési és tájékoztatási kötelezettsége. A munkaviszonnyal kapcsolatos számos kérdés közül mindössze az alapbérről és a munkakörről kötelező megállapodni a munkaszerződésben. A Munka Törvénykönyve azonban további tájékoztatási kötelezettséget ír elő. Mire terjed ki a munkáltató tájékoztatási kötelezettsége?

Olvasson tovább

Ki jogosult a garantált bérminimumra?

Az év végi – év eleji időszakban rendszerint központi téma a minimálbér és a garantált bérminimum, hiszen az új év beköszöntével ezek összegében gyakran történik változás. Ez várható 2020-ban is, hiszen az előrejelzések legalább 8%-os növekedést várnak a minimum bérek terén. A minimálbér és a garantált bérminimum összege közötti különbség nem elhanyagolható mértékű. Jogos hát a kérdés: Ki jogosult a magasabb garantált bérminimumra?

Betöltés

Jogi Tájékoztató Hírlevél

Nem jogászoknak, hanem Önnek érthetően, olvasmányosan!

• Tudja mit tehet és mit nem?
  • Tudja mikor mi változik?
  • Nem érti a jogszabályokat?

A Megoldás létezik!

Kérje ingyenes Jogi Tájékoztató Hírlevelünket!

Név:*
Elolvastam és elfogadom az adatkezelési tájékoztatót

Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda

Jogi tanácsadás, jogi képviselet, ügyvédi iroda, ügyvéd