A gazdasági élet szinte összes szereplője fogyasztó valamilyen szempontból. A fogyasztók érdekeit a fogyasztóvédelmi törvényben szabályozták le. Ez a törvény módosult több ponton a nyár folyamán. Lássuk a főbb változásokat! 

Ki a fogyasztó?

Fogyasztónak eddig a természetes személyeket tekintették. A mostani törvényi változás alapján azonban a békéltető testületek eljárásaiban a civil szervezetek, egyházak, társasházak, lakásszövetkezetek, mikro-, kis- és középvállalkozások is fogyasztónak minősülnek.

Változott a panaszkezelés szabályozása

Módosult a panaszkezelés szabályozása is.

Ezentúl a fogyasztók által tett szóbeli panaszokról nemcsak akkor kell jegyzőkönyvet felvenni, ha a fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével, hanem akkor is, ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges.

Ha a fogyasztó telefonon vagy e-mailen nyújtja be a panaszát, akkor erről 30 napon belül meg kell küldeni a részére a jegyzőkönyvet. Az ilyen formán közölt panaszokat kötelező egyedi azonosítószámmal ellátni.

Hogyan változtak az ügyfélszolgálat fenntartásának szabályai?

Azok a vállalkozások, akiknek tevékenységük alapján kötelező ügyfélszolgálatot fenntartaniuk, a hét egy napján, reggel 7 és este 21 óra között, legalább 12 órán át folyamatosan kell biztosítaniuk az ügyfélszolgálat nyitvatartását. Ezen kívül lehetőséget kell biztosítaniuk előzetes időpont egyeztetésre a személyes ügyintézésekhez. Itt az időpont igényléstől számított 5 munkanapon belül a szolgáltató köteles ügyfélfogadási időpontot egyeztetni a fogyasztó számára.


Dr. Kocsis Ildikó

ügyvéd

- - - - - - - - - -

A fent megjelent cikk a teljesség igénye nélkül, figyelemfelhívó célzattal készült, mely nem minősül jogi tanácsadásnak. Javasoljuk, hogy mindig vegye figyelembe a cikk megjelenésének időpontját is, mert előfordulhat, hogy a jogszabályok változása miatt a benne lévő információk később már nem aktuálisak!

Kövessen bennünket itt is: